25 Mayıs 2009 Pazartesi

Necip Fazıl Kısakürek....

Düşünüyorum: ondan evvel zaman var mıydı?
Hakikatler, boşluğa bakan aynalar mıydı?
-
Gözüm, aklım, fikrim var deme hepsini öldür!
Sana çöl gibi gelen o göl diyorsa göldür!
-
Hep nefis çıkar karşıma, ölüp ölüp dirilsem;
İnsandan kaçmak kolay: kendimden kaçabilsem….
-
İnsan…İplikte büklüm,suda bir anlık suret…
Allah…Olmanın ona mahsus olduğu kudret…
-
O yüz, her hattı tevhif kaleminde bir satır;
O yüz ki , göz değince Allah’ı hatırlatır…
-
Ben o kutsi nefesin üflediği kamışım;
Ses onun , ben imzamı atmışım, atmamışım…
-
Bi bak zaman ve mekan nasıl kuşatılmış;
Belli ki en tepeden en dibe atılmışız…
-
Sual: Ey veli insan nasıl olmalı söyle!
Cevap: Son anda nasıl olacaksan hep öyle!..
-
Akıl, akıl olsaydı ismi gönül olurdu;
Gönül gönlü bulsaydı bozkırlar gül olurdu.
-
İşaret bekliyorum, yağız ettim eyerli;
Yanarım sorarlarsa ne getirdin değerli?
-
Her ağızda, her telde , fanilik dırıltısı
Sonunda tek bir şarkı, tabutun gıcırtısı…
-
Son gün olmasın dostum, çelengim , top arabım;
Alıp beni götürsün, tam dört inanmış adam…

1 yorum:

MURAT PINAR dedi ki...

Her ağızda, her telde , fanilik dırıltısı
Sonunda tek bir şarkı, tabutun gıcırtısı
Sonunda tek bir şarkı, tabutun gıcırtısı…