19 Kasım 2008 Çarşamba

MERMERİ NE KADAR PAZARLAYABİLİYORUZ?

Mermer sektöründe pazarlama aşamasında bir isim birliği yok. Ülkemizde çok çeşitli renk ve desende doğaltaş işleniyor. Ancak bazen aynı ocaktan çıkan taşlar bile farklı isimler alabiliyor. Bu da müşterilerin mermerleri tanımasında ve dışarıda marka olmasında güçlük yaratıyor.

• Yapılan bağlantılarda müşterinin istediği teslimat süresine uyulmaması sorunlara yol açıyor.

• Mermer işletmeleri arasında bir fiyat birliğinin olmaması ve piyasa araştırması yapılmadan
teklif verip yüksek oranda iskontolara gidilmesi piyasadaki fiyat dengelerini bozuyor.

• Yurt dışındaki müşteriler genellikle kendi ülkelerinde şubesi bulunan firmaları tercih ediyorlar.

• Özellikle Uzakdoğu ülkelerinin blok mermer ithalatlarında ton, ebat ve mermer cinsi gibi bilgi notlarında bir takım kısıtlamalar getirilmesi sıkıntı yaratıyor. Türkiye için hedef pazar konumuna gelmekte olan Çin Halk Cumhuriyeti, Singapur ve Kore gibi ülkelerle ikili görüşmelerin yoğunlaştırılması ve gerekli düzenlemelerin yapılması bu çerçevede faydalı olabilir.
Müşterilerle ilgili ürün kalitesine ilişkin ölçümler ulusal ve uluslararası fuarlarda kolaylıkla yapılabilir. Ülkemizdeki mermercilikle ilgili ocak, fabrikalar ve atölyeler ise bu ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre kendi sorunlarını değerlendirip döngülerini kapatabiliriler.

Sektörde neler olmakta?
Sektör son 5 yılda Amerika pazarı ve son 3 yılda Çin pazarının keşfi ile patlama yaptı aslında. 3 yıl önce Şangayda 4-5 firma fuara katılırken bu yıl 40 civarında firma katıldı. Tabi önce girenler kazandı. Ama mermer sektörü aile şirketi kavramından daha yeni yeni sıyrıldığı için hep aynı fuar ve pazarlara saldırarak gereksiz rekabet ile pazar daralmasına giriyorlar. Bu nedenle Kanada, Polanya, G.Afrika, Hindistan, Japonya, italya,İngiltere gibi bakir pazarlarada önce girenler kazanacaktır

Hiç yorum yok: